Het werk van een kindercoach
donderdag 1 juni 2017
Problemen horen erbij in het leven, ook in een kinderleven. Meestal gaan ze vanzelf weer over, maar soms kan het goed zijn om de hulp van een kindercoach in te roepen. Daarover gaat deze lezing.
De benadering in het coachen van kinderen is altijd positief. Het gaat er niet om wat een kind
niet kan. Uitgangspunt zijn de mogelijkheden van het kind en waarin het zich onderscheidt. Door te tekenen, te schilderen of te kleien en tegelijkertijd zo nodig in gesprek te raken, kan het kind steeds meer in contact komen met zichzelf, met datgene wat hem/haar dwars zit en wat hij/zij graag wil veranderen.
Voor kinderen is het niet zo makkelijk om te praten over hun gevoelens. Soms is een gesprek via bijvoorbeeld een tekening een betere optie. Door middel van kleur en vorm kan het kind zich op een authentieke manier uiten en nieuwe mogelijkheden voor zichzelf ontdekken.
De lezing wordt verzorgd door Ans Jolink. Zij laat u kennismaken met haar werk als kindercoach en laat u zien welke mogelijkheden creativiteit biedt in dit bijzondere en inspirerende werk.
Ans Jolink was jarenlang docent in het Middelbaar en het Volwassenenonderwijs en ze werkte enige tijd in de kinderopvang. Ze maakt schilderijen, recenseert kinderboeken en tekent en schildert met kinderen. Zij heeft nu een eigen praktijk genaamd Kinderspoor.
Vooraf koffie/thee, aansluitend een warme lunch + drankje.